نتایج مطلب ها برای عبارت :

غایة المراد

بال مرغ هم وبال خواهد شد
 
-آقا! مرغ کیلویى چنده؟!+گرون شده، دیروز ١١ بود امروز ١٤-دوتا برام بکش، ٨ تکه اش کن
فروشنده، مرغ ها را داد دست کارگرش تا به سفارش مشترى، ٨ تکه اش کنه.کارگر بعد از تکه تکه کردن مرغ ها، امعا و احشاء و پوست  هاى مرغ رو جمع کرد ریخت سطل زبالهو با تردستى تمام: همراه یکى از بال هاى مرغ!
بال مرغ مشترى بعدى هم همبنطور و بعدى.
بستگى به حواس مشترى داشت. اگه متوجه مى شد، کارگر عذرخواهى مى کرد و مى گفت حواسش نبوده و اگر  متوجه نمى شد ف
بسم الله
عرض تسلیت بمناسبت شهادت دردانه علی بن موسی الرضا حضرت باب المراد امام جواد علیه السلام .  الْمُؤمِنُ یَحْتاجُ إلى ثَلاثِ خِصالٍ: تَوْفیقٍ مِنَ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ، وَ واعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ، وَقَبُولٍ مِمَّنْ یَنْصَحُهُ. (بحار‌الانوار، ج۷۵، ص۳۵۸)فرمود: مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال، واعظى از درون خود، قبول و پذیرش نصیحت کسى که او را نصیحت نماید.
پ.ن :صلی الله علیک یا جواد الائمه 
رسم قبیله است که
دروغ
استفتائات جدید
س: در بعضى از موارد بیمارى‌هاى روانى فرد بیمار چون به اهداف و امیال مورد نظر دست پیدا نکرده است براى کمتر کردن بار فشار روانى ناشى از عدم توفیق به اهداف خود را در این حالت تصور مى‌کند و گاه این تا جایى پیش مى‌رود که فرد این وضعیت را کاملاً باور نموده و براى دیگران وضعیت خود را آنگونه که تصور دارد و غاية الامال خویش مى‌داند تعریف مى‌کند آیا این بیماران را حرجى است که با این کار بار روانى را از دوش خود بردارند ولو به ارتکا
(متوفی  ه.ق)
گفتار استاد:

ابن جنید اسکافی،از اساتید شیخ مفید،گویند که در سال 381 ه.ق درگذشته
است و گفته اند تالیفات و آثارش به پنجاه جلد می رسد.فقهاء از ابن جنید و
ابن ابی عقیل به عنوان القدیمین »(دو فقیه دوران قدیم)یاد می کنند.آراء
ابن جنیدهمیشه در فقه مطرح است.» (1)

ابن جنید و روزگار او:
ابو علی محمد بن احمد بن الجنید اسکافی،در اسکاف(که محلی بین بصره
ونهروان است)در یک خانواده علمی و گام به عرصه زندگی گذاشت.او
درروزگاری به سر می برد که
اعجمی ترکی سحر آگاه شد
وز خمار خمر مطرب‌خواه شد

مطرب جان مونس مستان بود
نقل و قوت و قوت مست آن بود

مطرب ایشان را سوی مستی کشید
باز مستی از دم مطرب چشید

آن شراب حق بدان مطرب برد
وین شراب تن ازین مطرب چرد

هر دو گر یک نام دارد در سخن
لیک شتان این حسن تا آن حسن

اشتباهی هست لفظی در بیان
لیک خود کو آسمان تا ریسمان

اشتراک لفظ دایم ره‌زنست
اشتراک گبر و مؤمن در تنست

جسمها چون کوزه‌های بسته‌سر
تا که در هر کوزه چه بود آن نگر

کوزهٔ آن تن پر از آب حیات
ک
یکی از کارهای جالب و مفید درباره‌ی حکایات صوفیان و
غالیان، یافتن الگوی جعل در آن‌ها است. معمولاً برای هر داستان صوفیانه و غالیانه،
نظائری وجود دارد که کنار هم نهادن آن‌ها می‌تواند زوایای پنهانی را آشکار سازد.
پیش‌تر نمونه‌هایی از این دست ارائه کرده‌ام. نمونه زیر هم اخیراً توجّه مرا جلب
کرده است:

1. خواب
ابن عربی درباره‌ی ابن حزم اندلسی
. رأیت النبی صلى اللَّه علیه و سلم فی المنام و قد عانق‏
أبا محمد ابن حزم المحدث فغاب الواحد فی الآخر
عکس آقای خامنه ای

تبلیغات

آخرین مطالب