نتایج مطلب ها برای عبارت :

إن هذا القرآن یهدی للتی هی أقوم شعیشع

لَا الشَّمْسُ یَنْبَغِی لَهَا أَنْ تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِ ۚ وَكُلٌّ فِی فَلَكٍ یَسْبَحُونَ
وَهُوَ الَّذِی خَلَقَ اللَّیْلَ وَالنَّهَارَ وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ ۖ كُلٌّ فِی فَلَكٍ یَسْبَحُونَ
و ما هي القدرة التی تمكن أن تبلغ نبی الرحمة عن المدارات و حركات الارض و الشمس؟
نام های این سوره عبارتند از:[1]
أمُّ القرآن، أمُّ الکتاب، فاتِحَةُ الکتاب، حَمْد، السّبْعُ المَثانی، فاتِحَةُ القُرآن، القُرآنُ العَظیم، الوافِیة، الکافِیة، الشّافِیة، الشفاء، الصَّلاة، الدُّعاء، الأساس، الشُّکر، الکنْز، النّور، السُّؤال، تَعْلیمُ المَسْألة، المُناجاة، التَفْویض، الحَمْدُ الاُولی، الحَمْدُ القُصری.
 
[1] - تفسیر تسنیم، علامه جوادی آملی، ج1، ص 259
 در کتاب تفسیر تسنیم جلد 19 ذیل النساء/82 (افلا یتدبرون القرآن و لو کان.)آمده است که بررسی چیزی پس از چیز دیگر را تدبر می گویند(از نظر مفردات) و در این آیه تدبر به معنای تأمل و دقت در یک آیه با در نظر گرفتن همه آیات قرآن است.ایشان ویژگی تدبر مطلوب در آیه مذکور را در نظر گرفتن همه آیات می دانند نه بسنده کردن به یک یا چند آیه به صورت مجزا و فارغ از توجه به سایر آیات؛ به عبارت دیگر باید نسبت هر آیه را از نظر محتوا و معارف با کل قرآن دریافت و این همان نگ
کتاب خطی نوشته عبدالرحمن بن علی بن احمد قرشی
بصورت خطی و با کیفت مناسب برای خواندن در زمینه اسرار و خواص سوره ها و
آیات کلام الله مجید برای حل مشکلات و جلوگیری از بروز مشکلاتی که توسط دعا
ها و طلسمات سیاه ایجاد میشود
ادامه مطلب
 
دعای قبل و بعد از نوشتن دعا
دعاى پیش از دعا كردن حضرت على علیه السلام : ھر كس دوست مى دارد كه دعایش رد نشود پس بخواند پیش از دعایش این دعا را.
ماشاء اللّه توجھا الى اللّه ، ماشاء اللّه تعبداللّه ، ماشاء اللّه تلطفا للّه ، ماشاء اللّه تذللا للّه ، ماشاء اللّه استضارا باللّه استكانه للّه ،ماشاء اللّه تضرعا الى اللّه ، ماشاء اللّه استعانه با اللّه استعانه باللّه ، ماشاء اللّه لا حول و لاقوه الا باللّه العلى العظیم .
دعاى بعد از دعا كردن حضر
فَیْضُ الْمُعِیْنِعَلَى جَمْعِ الْأَرْبَعِیْنَفِی فَضْلِ الْقُرْآن ِالْمُبِیْنِ .تَألِیْفٌمُلَّا عَلِیّ بْن سُلْطَاْن مُحَمَّدٍ،الْقَارِیِّ الْهَرْوِیِّ الْمَکِّیِّ الْحَنْفِیِّ(؟-1014هـ)ترجمةالمؤلفاسمه ونسبههو:علی بن سلطان محمد، نور الدین ،الملا ، الهروی ،القاری ( 000 - 1014 ه‍ = 000 - 1606 م ) فقیه حنفی ، من صدور العلم فی عصره .واسم والده مرکب جریا على عادة العجم أن یسموا أولادهم بأسماء مرکبة مزدوجة یسبقه اسم النبی صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ
 
امام‎ رضا سلام الله علیه :
 
 
نَحْنُ نُورٌ لِمَنْ تَبِعَنٰا،
 
وَ هُدیً لِمَنِ ٱهْتَدیٰ بِنٰا
 
 
ما برای کسی که از ما پیروی کند، روشنایی هستیم
 
و برای کسی که به وسیله ما راه بجوید، مایه راهنمایی.
 
 
البرهان فی تفسیر القرآن، جلد 4، ص 70.
 
 همچو مجنون کو سگی را می‌نواختبوسه‌اش می‌داد و پیشش می‌گداختگرد او می‌گشت خاضع در طوافهم جلاب شکرش می‌داد صافبوالفضولی گفت ای مجنون خاماین چه شیدست این که می‌آری مدامپوز سگ دایم پلیدی می‌خورد خود را بلب می‌استردعیبهای سگ بسی او بر شمردعیب‌دان از غیب‌دان بویی نبردگفت مجنون تو همه نقشی و تناندر آ و بنگرش از چشم منکین طلسم بستهٔ مولیست اینپاسبان کوچهٔ لیلیست اینهمنشین بین و دل و جان و شناختکو کجا بگزید و مسکن‌گاه ساختاو سگ فرخ‌
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روستای قوژد ، این
مراسم در روز چهارشنبه دوم مرداد ماه 98 همزمان با نماز مغرب و عشاء تا ساعت 22 برگزار
خواهد شد. حضور در این مراسم برای عموم و نماز گزاران و هيات امنای مساجد و تکایا
و بسیجیان و ایثارگران و جانبازان  آزاد
است و علاقمندان می‌توانند حضور بهم برسانند . همزمان مراسم یادبود دومین سالگرد خادم
القرآن مسجد امام حسن مجتبی (ع) مرحوم و مغفور شادروان حاج محمد علی نخعی برگزارمی
گردد .
ادامه مطلب
محمّد بن اسماعیل بخاری (194-256 ه.ق.)، نویسنده مهمّ‌ترین
جامع حدیثیِ اهل سنّت، کتابی دارد به نام خلق افعال العباد» که در آن به بیان
دغدغه‌های فکری و اعتقادی خود پرداخته است؛ از جمله تأکید بر این که خداوند مکان
دارد، دیدنی است، حرکت می‌کند و هر کس منکر آن شود کافر است» و دیگر این که قرآن
مخلوق نیست». از مهمّ‌ترین دلائل بخاری بر نفی مخلوق بودن خداوند این است که قرآن
شامل اسمِ خداوند است.» به بخشی از استدلالات کتاب توجّه کنید:
حَدَّثَنَا
مُحَ
تاریخچه
دروازه قرآن شیراز
آسمونی : دروازه قرآن
یکی از دروازه‌های به جای مانده از دوره‌های قدیم در شیراز است که امروزه به عنوان یکی از آثار تاریخی این شهر به حساب
می‌آید.
مکان دروازه قرآن شیراز


در قدیم شیراز دارای ۶ دروازه بوده‌است. هم‌اکنون در شیراز
دروازه‌ای به جز دروازه قرآن وجود ندارد اما مردم شیراز هنوز به محل دروازه‌های
قدیمی اشاره می‌کنند که عبارتند از: ‘دروازه قرآن، دروازه اصفهان، دروازه سعدی،
دروازه قصابخانه، دروازه کازرو
تاریخ جلسه: 1-4-1398
خلاصه متن این جلسه:
تذکر1: همانطور که در جلسه قبل گفته شد بین انسان و جن ارتباطی نیست و برای دریافت اطلاعات درباره آن باید به خالق آن رجوع کرد.
با توجه به آیه ۲۷ سوره مبارکه اعراف ". إِنَّهُ یَرَاکُمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ ." ابلیس و جماعت او شما را می بینند از جایی که شما آنها را نمی بینید. با توجه به این آیه اینکه بعضی می گویند جن را دیدیم درست نیست. البته بعداً اشاره خواهيم کرد که چه چیزی را دیده اند.
ت
در کتاب اصول تشیع آمده است:[1]
معنای امامت به طور فشرده عبارت است از شریک قرآن» یا همتای قرآن». چنانچه بزرگترین دلیل امامت که حدیث ثقلین باشد به این نکته اشاره می­کند. یعنی امام از نظر علمی همانند قرآن است، همانطوریکه درباره قرآن آیه شریفه می­فرماید: وَلَا رَطْبٍ وَلَا یَابِسٍ إِلَّا فِی کِتَابٍ مُبِینٍ؛[2] هيچ تر و خشکی نیست مگر اینکه در کتابِ بیان کننده وجود دارد»؛ درباره امام[3] هم می­فرماید: وَکُلَّ شَیْءٍ أَحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ م
دعا برای ترک اعتیاد به شیشه



دعا برای ترک اعتیاد به شیشه


سوره حمد» نسخه‎ای است برای درمان همه آلام جسمی و روحی. و چون انسان
العیاذ بالله» بیمار شد، راحت‎ترین درمان و کم ‎هزینه‎ ترین درمان، خواندن
سوره حمد است.



دعا برای ترک اعتیاد همسر


صادق آل‎ عبا» فرمود: چنان‎چه بر مرده‎ای 70 بار سوره حمد خواندید و زنده شد تعجب نکنید.» (اصول كافى)



ذکر ودعا برای ترک اعتیاد


امام صادق علیه السلام فرمودند: سوره
رسواسازی معاویه در سرزمین منا و استناد به حدیث غدیر توسط امام حسین علیه السلام
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر می‌نویسد:
ذكر التابعی الكبیر أبو صادق سلیم بن قیس الهلالی فی كتابه جملا ضافیة حول شدة نكیر معاویة بن أبی سفیان على شیعة أمیر المؤمنین علیه السلام وموالیه بعد شهادته ثم قال. فلما كان قبل موت معاویة بسنتین حج الحسین بن علی علیهما السلام ، وعبد الله بن عباس ، وعبد الله بن جعفر ، فجمع الحسین بنی هاشم رجالهم ونسائهم ومو
اصل نماز در قرآن وجود دارد، اما آیا گزارشی وجود دارد که نمازی که اکنون خوانده می‌شود، منطبق با نمازی است که معصومان(ع) می‌خواندند؟
پرسش
من در مورد فلسفه اصلی نماز تحقیق کردم و همچنین سخنان قرآن را در این مورد مطالعه کردم. در مورد فلسفه اصلی قرآن شکی نیست، اما در مورد روش خواندن نماز هيچ منبع معتبری پیدا نکردم. همه سایت‌هایی که رفتم روش خواندن نماز را توضیح دادند ولی منبعی ندارد. اگر روش نماز خواندن توسط پیامبر(ص) و امامان(ع) مطرح شده است پس چ
(متوفی  ه.ق)
گفتار استاد:

ابن جنید اسکافی،از اساتید شیخ مفید،گویند که در سال 381 ه.ق درگذشته
است و گفته اند تالیفات و آثارش به پنجاه جلد می رسد.فقهاء از ابن جنید و
ابن ابی عقیل به عنوان القدیمین »(دو فقیه دوران قدیم)یاد می کنند.آراء
ابن جنیدهمیشه در فقه مطرح است.» (1)

ابن جنید و روزگار او:
ابو علی محمد بن احمد بن الجنید اسکافی،در اسکاف(که محلی بین بصره
ونهروان است)در یک خانواده علمی و گام به عرصه زندگی گذاشت.او
درروزگاری به سر می برد که
 

 

من حنانه هستم.

 

بیژن شهرامی

بچه های خوبم سلام،من حنانه هستم خاله مریم مقدس سلام الله
علیها که یکی از ن بزرگ با ایمان است و قرآن کریم سوره ای به نام او دارد.[1]بانویی
که مردم او را "خواهر
هارون" می نامیدند تا از یاد نبرند که
او بزرگ زاده است و از نسل پیامبری عظیم الشأن.[2]

من و خواهرم حنا(مرثا)[3]
صاحب فرزند نمی شدیم تا این که خداوند ابتدا به خواهرم دختری به نام مریم و بعدها
به من پسری به نام یحیی را عطا فرمود.[4]

شوهر خواهرم عمران نام داشت و
به نام خدا

 

شخصیت های قرآنی

 

من باران هستم.

بیژن شهرامی

 

دوستان خوبم سلام،شاید مرا که اسمم باران[1]و[2]است
نشناسید اما مطمئنم پدرم را که اسمش لقمان است می شناسید؛همان شخصیت بزرگی که قرآن
کریم از او به نیکی یاد کرده است.[3]

من پدر و مادرم را خیلی دوست داشتم و سعی می کردم گوش به
فرمان آنها باشم.[4]پدرم
هم با دیدن این وضع پندهای ارزشمندی داد که بخشی از آنها در سوره لقمان آمده است
مثل شریک قائل نشدن برای خدا،نماز خواندن،امر به معروف و نهي از من
عکس آقای خامنه ای

تبلیغات

آخرین مطالب